قیمت ورق سیاه آهنی
نوشته شده توسط : آریا فلز صبا

ورق سیاه یا همان ورق نورد گرم کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف دارد اما شاید بخش مهم آنها را تهیه مواد خام برای بسیاری از قوطی پروفیل‌ های دیگر دانست. همچنین این ورق‌ها به طور گسترده در ساخت ماشین آلات و سازه‌ های عظیم، تولید تانک و مخازن خاص استفاده می ‌شود. صنایعی که از این محصول استفاده می‌کنند، شامل موارد زیر است:

ورق‌ سیاه نقش مهمی در پروژه های ساختمانی در کاربردهای مختلف ایفا میکند. از جمله: ساخت آبگرمکن، انواع پروفیل‌ها (بسته یا باز در حالت‌های ستونی، قوطی،فرانسوی، چهارچوب و…) و تیرآهن‌ها، تجهیزات کشاورزی، در صنعت خودرو سازی، کشتی‌ سازی، تانکر سازی و مخازن و لوله‌ های نفتی، گاردریل و تجهیزات ترافیکی، ورق پانچ تسمه. و در آخر باید به این مزیت بسیار مهم اشاره کنیم که ورق های سیاه را به راحتی می توان قالب زد و به شکل مورد نظر آن را تغییر داد. به همین دلیل است که این محصول فولادی از مهمترین محصولات به حساب می آید.

ابعاد، ضخامت و وزن ورق‌های سیاه بر روی قیمت این محصول تاثیر مستقیمی دارند. علاوه بر این نوسانات بازار عامل مهم دیگری است که قیمت این ورق‌ها را تعیین میکند. اما خوشبختانه دارای نصب آسان هستند که می تواند به کاهش هزینه های نیروی کار و زمان نصب کمک زیادی کند. این مورد در پروژه های ساختمانی که در آنها سطح وسیعی از انواع ورق‌ سیاه مورد نیاز است، اهمیت زیادی خواهد داشت. ضخامت ثابت تضمین میکند که ورق ها به طور یکپارچه در کنار هم قرار بگیرند. و به نوعی یک مهر و موم ضد آب برای پروژه های ساختمانی ایجاد می شود که به جلوگیری از نشت و نفوذ رطوبت کمک میکند.

این ویژگی به ویژه در پروژه هایی که نیاز به دقت بالایی دارند، مانند ساختمان های صنعتی، انبارها، کارخانه ها و نیروگاه ها بسیار مفید است. ورق های سیاه دارای ضخامت‌های 1 تا 100 میلیمتر هستند. در واقع تختال با دو آلیاژ st37 و st52 را پس از حرارت شدید، از غلتک‌های بزرگی عبور داده و به این ترتیب علاوه بر کاهش ضخامت ورق، مقاومت و انعطاف‌پذیری آن را زیاد می‌کنند. فولاد در برابر سایش و پارگی، خوردگی و تخریب در شرایط آب و هوایی بر مانند بادهای شدید، باران و برف مقاومت بالایی دارد.

به همین دلیل استفاده گسترده از ورق های سیاه فولادی در اجزای زیر بدنه مانند سیستم های اگزوز و همچنین اجزای ساختاری مانند تیرآهن ها، ستون ها و خرپاها، تسمه ها، گاردریل و … مشاهده می شود. ورق‌ها هر کدام آلیاژ و ضخامت متفاوتی دارند که هر کدام از آن‌ها خواص مکانیکی متفاوتی دارند و به همین دلیل هرکدام با توجه به خصوصیاتی که دارند، برای کاربردی خاص مناسب هستند ورق سیاه، بر اساس کیفیت مواد اولیه، جزئیات آلیاژ، سایز، ضخامت و کاربردش به انواع متفاوتی تقسیم می‌شود.

source: قیمت ورق سیاه آهنی





:: موضوعات مرتبط: ورق سیاه , محصولات فولادی , آهن آلات , ,
:: برچسب‌ها: قوطی پروفیل , آریا فلز صبا , ورق سیاه , قیمت ورق سیاه , وزن ورق سیاه , قیمت ورق آهن , انواع ورق سیاه , قیمت ورق سیاه اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 14 / 9 / 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: