بهترین قیمت میلگرد امروز
نوشته شده توسط : آریا فلز صبا

یکی از مهمترین نکته هایی که باید به آن توجه کنید شکل و ظاهر میلگرد می باشد. چراکه شکل ظاهری این محصول هم، مانند انواع قوطی پروفیل ها، در نوع کاربری آن تاثیر زیادی دارد. این محصول فولادی از لحاظ شکل ظاهر در سه نوع آجدار، ساده و کلاف فرآوری می شوند که در میان این 3 مدل میلگردهای ساده و آجدار بیش‌ترین مصرف را دارند. همچنین میلگردها از لحاظ نوع جنس به، میلگردهای میلگرد اروپایی (کربن، منگنز، سیلیکون، آلیاژی و غیره)، فولاد کربن‌دار (میلگردهای پایه «سیاه»)، گالوانیزه، اپوکسی پوشش داده‌شده، فایبرگلاس پلیمر و ضد زنگ دسته بندی می شوند. اما کاربرد هریک از مدل ها چیست؟
یکی از ضروری ترین مصالحی که در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود و با افزایش قیمت آن، هزینه ساخت و ساز نیز افزایش پیدا میکند، میلگرد می باشد. امروزه میلگردها از کف ساختمان گرفته تا ستون ها و… کاربرد دارند. و همانطور که گفتیم استفاده از میلگرد در بتن باعث می ‌شود سازه در برابر نیروی کششی و به ویژه در برابر زلزله مقاومت بالاتری پیدا کند. به همین منظور برای افزایش استحکام کششی و پیچشی بتن، بیشتر از مدل آجدار استفاده می ‌شود. زیرا وجود آج به جلوگیری از لیز خوردن آن در داخل بتن کمک میکند. 
در نتیجه احتمال آسیب و شکستگی در سازه تا حد زیادی کاهش پیدا می یابد. اما کاربرد های دیگر میلگرد چیست؟ میلگرد ساده: این محصول دارای سطح صاف و بدون آج است. در پل ‌سازی یا ساخت سازه‌های سنگین کاربری ندارد، استفاده اصلی آن در اتصالات صنعتی و ساختمانی، و در مواقع نیاز به روکش فلزی با وزن کم در اتصالات زیربنایی خیابان‌ ها می باشد. میلگرد آجدار: همانطور که از اسم آن مشخص است میلگرد آجدار بر سطح خود آج و فرورفتگی‌هایی دارد. دارای مقاومت بالا می باشد. در ساختمان ‌سازی، ایستگاه BRT و انواع سازه‌های بتنی کاربرد فراوانی دارد. اما اصلی‌ترین این مدل در تولید بتن مسلح است.
میلگرد معمولا با استفاده از فولاد با عملکرد بالا تولید می شود. مواد تشکیل دهنده این محصول شامل آهن به همراه منگنز، کربن، گوگرد و فسفر می باشد. اولین مرحله برای ساخت این محصول فولادی تبدیل فولاد مذاب به شمش است. این مرحله از طریق دو روشِ استفاده از قالب آماده یا ریخته گری انجام می شود. سپس شمش‌ های تولیدی در این مرحله،‌ کشیده می شوند و از نظر طولی افزایش می ‌یابند که درنهایت شکلی استوانه‌ای پیدا می ‌کنند. مرحله تبدیل شمش به میلگرد در همه کارخانه ها با روش یکسان انجام نمی شود.
source: بهترین قیمت میلگرد امروز





:: موضوعات مرتبط: محصولات فولادی , آهن آلات , میلگرد , ,
:: برچسب‌ها: میلگرد , قیمت میلگرد , قیمت میلگرد امروز , وزن میلگرد , قیمت آنلاین آهن , قوطی پروفیل , آریا فلز صبا , قیمت قوطی پروفیل ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 7 / 9 / 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: